“Zalimleriflah olmazlar!” (Yusuf, 23.);“Allah zalim topluluğu hidayet etmez!” (Al-i İmran, 86.); “Allahzalimleri sevmez” (Şûrâ, 40); “Allah’ın laneti zalimlerin üzerinedir!”(Hud, 18) mealindeki ayetler sıklıkla Kur’an-ı Kerim’de yer almıştır.Zalimlerin kurtuluşunun olmadığını, hiç bir zaman hidayete ermeyeceğinibildirmektedir. Hidayet kavramının anlamlarını dikkate aldığımızda, zalimlerinhiç bir zaman doğru yolu bulamayacakları, sapıklıktan kurtulamayacakları veasla başarıya ulaşamayacakları ayetlerden anlaşılmaktadır.
Zalimlerianlatan ayetler incelendiğinde bazı ilginç ayrıntılar ve incelikler gözeçarpmaktadır:
Zalimlerdenşahıs olarak değil, daha çok “kavmi’z-zalimîn: zalim topluluk” şeklindesöz edilmektedir. Bu da, bir şahsın yalnız başına zulüm edemeyeceğine,zalimlerin ancak bir topluluk desteğiyle zulmü icra ettiklerine işaret eder.Zalimler topluluğunun her bir ferdi bizzat zulme katılmayabilir; kimionaylamakla, kimi alkışlamakla, kimi ona taraftar olmakla, kimisi de zulümkarşısında sessiz kalmakla katkıda bulunur ve o zulme katılmış olur. “zulmerıza zulümdür” hadis-i şerifi de bunu ifade etmektedir.
Cennetegidecek müminlerin orada kalışlarını anlatan ayetlerde “orada ebdiyyensonsuz olarak kalacaklardır” anlamında “halîdine fîhâ ebeden”cümlesine yer verilmiştir. Ancak Cehennemlikleri anlatan ayetlerde “halîdinefîhâ” tabiri ifade edilmiş ama “ebeden” kelimesine yer verilmemiştir. Bazıâlimler, “halidine” tabirinin ebediliği ifade ettiğini “ebeden” tabirikullanılmasa da sonsuzluk anlaşılabileceği görüşündedirler. Ancak bir kısımâlimler de şu görüştedirler: Sonsuzluk anlamına gelen ancak “ebeden”kavramıdır, “halîdine” uzun süre kalmayı ifade eder, ancak sonsuz anlamındadeğildir. Bu ikinci görüşe göre “ebden” kavramı kullanılmamışsa “orada sonsuzkalma” anlamını taşımaz, uzun süre kalmayı anlatmış olur. Söz konusu ayetlerdikkatle incelendiğinde, cennetlikleri anlatan tüm ayetlerde “ebeden” kelimesiyer aldığı halde, cehennemlikleri anlatan ayetlerde ebeden kavramı yeralmamıştır ancak, “zalimleri” ve “zalim olan kâfirleri” anlatan ayetlerde“ebeden” tabiri kullanılmıştır. Bu da zalimlerin ebediyen cehennemdekalacakları, hiç bir zaman oradan çıkma şanlarının olmadığı anlamındadır.Kâfirlerin bile zamanla cehennem azabına karşı alışkanlık kazanacakları, bununda bir nevi azaptan kurtuluş türünden sayılabileceği düşünülebilir amazalimlerin böyle bir şansı da yoktur, ebediyen azabı yaşayacaklardır.
Örneğin:Beyyine suresinde cehennemlikleri anlatan 6. Ayetinde: “Kitap Ehlinden kâfirolanlar ile müşrikler Cehennem ateşindedirler; orada sürekli kalırlar. Onlar,yaratılmışların en kötüsüdür.” buyrulmuş ve ebeden” kelimesi kullanılmamıştır. Ancak cennetliklerianlatan 7. Ayette “ebeden” kelimesi kullanılmış ve şöyle buyrulmuştur: “İmanedip salih amel işleyenler hiç şüphesiz ki yaratıkların en iyileridirler.Rableri katında onların mükâfatı, altlarından ırmaklar akan Adn cennetleridir.Orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah'tan razıolmuşlardır. İşte bu, Rabbinden korkanlar içindir.”
Cehennemliklerianlatıp “ebeden” kavramının kullanıldığı ayete de bir örnek verelim:
“Şüphesiz inkâredenler ve zulmedenler, Allah onları asla bağışlayacak ve doğru yola iletecekdeğildir. (Gidecekleri yol) cehennem yolundan başka bir yol değildir. Onlar oradaebedî kalacaklardır. Bu da Allah'a çok kolaydır. (Nisa,68-69)”
Zalimlerin ebedi cehennemde azapçekeceklerini bildiren ayetlerin yanı sıra zalimlere lanet eden ayetler devardır. Bu da zalimlerin Allah’ın rahmetinin tamamen dışında kalacaklarını açıkçaortaya koymaktadır.
Merhamet,şefkat ve sevgi ifade eden her kavramdan kendisine isim edinen yüce Allah,zalimleri ve kâfirleri cehennemle azaplandıracağı halde, bu anlamda örneğin:“Muazzib” gibi bir isim edinmemiştir. Zalimlerin, Rabbimizin böylesine şefkat,merhamet ve sevgisinden asla istifadesi olmayacağı ayetlerden açıkçaanlaşılmaktadır.
Zalimler için yaşasın Cehennem!
Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!
Tekrar deneyiniz.
0 Yorum