Reklam Alanı

EN BÜYÜK HIRSIZ

Reklam Alanı
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı
Muhterem Kardeşlerim… Bazılarımız aceleci olduğumuz için, namaza başlayınca hemen bitirmek istiyoruz. Bazen Zamm-ı Sûrenin bir kısmını rükûda tamamlıyorum. Üçüncü ve dördüncü rekâtta Fâtiha’nın son kısmını rükûda tamamladığımız da oluyor. Rabbenâ lekel hamd’in yarısını da, secdeye inerken tamamlıyoruz. Rükû veya secde tesbihinin bir kısmını doğrulurken okuduğumuz da oluyor. Böyle yapmak mekruhtur. Hatta Fâtiha’yı rükûda tamamlamak, Hanefî'de mekruh, diğer üç mezhepte namazı bozar. Efendim; İslam Ahlakı kitabında, “Kıyamda okuduğunu, rükûda tamamlamak, rükûda okuduğunu kıyamda tamamlamak mekruhtur. Zamm-ı sûreleri rükûda tamamlamak, dört mezhepte de mekruhtur. Fâtiha’yı rükûda tamamlamak ise, Hanefî'de mekruh, diğer üç mezhepte, namazı bozar” deniyor. Bu durumda Mâlikî’yi taklit edenin de namazı bozulur. Rükudan kavmeye, secdeden celseye kalkmak farz, kalktıktan sonra Sübhanallah diyecek kadar durmak vacibdir. S. Ebediyye’de, “Rükûda ve iki secdede Tadil-i Erkân, yani Sübhanallah diyecek kadar hareketsiz durmak vacib, daha çok durmak sünnettir” deniyor. Buralardaki farzı herkes yapıyorsa da, genelde vacib terk ediliyor. Sünnet ise tamamen terk ediliyor. Diğer sünnetlere riayet ettiğimiz gibi, bu sünnete de riayet etmeliyiz ve bunu asla ihmal etmemeliyiz. Eğer kavmede, “Rabbenâ lekel hamd” dersek, vacible beraber sünnet de yerine gelmiş olur. Celsede de “Sübhanallah” diyecek kadar durulursa vacib yerine gelir, fakat daha fazla durulmazsa, sünnet yerine gelmiş olmaz, onun için buradaki sünnete de riayet etmeye çalışmalıdır. Ömrümüzün en kıymetli anları, namaz kıldığımız vakitlerdir. İmam-ı Rabbânî hazretleri 2. cild, 69. mektubunda buyuruyor ki: Bu zamanda insanların çoğu namaz kılmakta gevşek davranıyor. Peygamber Efendimiz, “En büyük hırsız, kendi namazından çalan kimsedir” buyurunca, “İnsan, namazdan nasıl çalar?” diye sordular. “Namazda rükû ve secdeleri tam yapmamakla” buyurdu. (Hâkim, Taberanî) Üç Hadis-i Şerif daha: “Rükûda ve secdelerde, belini yerine yerleştirip biraz durmayanın namazını Allahü Teâlâ kabul etmez.” [Deylemî] “Namaz kılarken, rükûdan sonra kalkıp, dik durmayanın, ayakta, her uzvu yerine yerleştirmeyenin ve iki secde arasında dik oturmayanın namazı tamam olmaz.” [Taberanî] “Bir mümin, namazını güzel kılar, rükû ve secdelerini tamam yaparsa, namaz sevinir ve nurlu olur. Melekler, o namazı göğe çıkarır. O namaz, namazı kılmış olana, iyi dua eder ve ‘Sen beni kusurlu olmaktan koruduğun gibi, Allahü Teâlâ da, seni muhafaza etsin’ der. Namaz güzel kılınmazsa, siyah olur. Melekler o namazdan iğrenir. Göğe götürmezler. O namaz, kılmış olana, kötü dua eder. ‘Sen beni zayi ettiğin, kötü hâle soktuğun gibi, Allahü Teâlâ da, seni zayi eylesin’ der.” [Taberanî, Ukaylî] NAMAZ KILARKEN NEREYE BAKILIR? Kıyamda ve kavmede secde yerine, rükûda ayaklara, celsede ve teşehhüdde dizlere, secdede burnunun iki yanına, selam verirken omuz başlarına bakılır. Bunlar müstehabdır. Bildirilen yerlere bakılmazsa namaz mekruh olmaz, müstehab sevabından mahrum kalırız. Müstehabı terk etmek, mekruh değil, Hilaf-ı Evla olur. Yani müstehabı yapmayan sevabından mahrum kalır. Ama mazeretsiz bunları terk etmemeli. Namazda gözleri yummak tenzihen mekruhtur. Fakat zihni dağılmasın diye yummak mekruh olmaz. Secdede gözleri yummamalıdır. Kıyam: Ayakta durmak. Kavme: Rükûdan kalkınca, dik durmak. Celse: İki secde arasında oturmak. Teşehhüd: Namazda oturmak. NAMAZDA AÇIKTAN OKUMAK Yalnız kılanın, gece kıldığı farz veya nâfile namazlarında, sesli okuması müstehabdır, açıktan okunması gereken yerde gizli okumak, gizli okunması gereken yerde açıktan okumak Secde-i Sehvi gerektirir. Bazen yatsının farzını kılarken ikinci rekâtta ve vitrin üçüncü rekâtında sesli okumayı unutup sessiz okunsa bile Secde-i sehv gerekmez. “Açıktan okunması gereken yerde, gizli okumak Secde-i Sehvi gerektirir” ifadesi İmam içindir. Yalnız kılana sesli okumak vacib değildir. Yani vacibi terk etmiş olmadığı için Secde-i Sehv gerekmiyor. NAMAZDA GÖZLER NEREYE BAKAR? Namaz kılarken; kıyamda secde yerine, rükûda ayakların üstüne, otururken dizlerin üstüne, selam verirken omuz başlarına bakılır. Bunlar müstehabdır. Allahu Teâlâ cümlemizi namazını aksatmadan kılan, kılarken Tadil-i Erkân’a uyan Salih kullarından eylesin. (Amin)
EN BÜYÜK HIRSIZ
Reklam Alanı

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.