Reklam Alanı

HARAMA ÖNEM VERMEMEK

Reklam Alanı
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı
Değerli Okuyucularımız… Sizlere her yazımızda sahih kaynaklardan, ilmihal ve fıkıh kitaplarından faydalanarak ve kaynak göstererek birçok dini bilgileri aktarmaya gayret ediyoruz. Bu yazımızda ise sizlere haramlara önem vermemek konusuyla ilgili bilgiler verelim istedik… Harama önem vermemek çok tehlikelidir. Başkasının yanında, avret yerini açmadan su ile istinca yapamayan kimse, pislik fazla olsa bile, su ile istincadan vaz geçer. Avret yerini açmaz. Namazı öyle kılar. Açarsa, haram işlediği için fâsık olur. Tenha bir yer bulununca su ile istinca yapar ve namazını iade eder. Gusledecek kimse de tenha yer bulamazsa, teyemmüm eder. Çünkü bir emri yapmak, bir haram işlemesine sebep olursa, haram işlememek için, o emir terk edilir, yapılmaz. (Redd-ül Muhtar) Haramdan kaçmak, farzı yapmaktan önce gelir. Bir hadis-i şerifte, “Çok az bir günahtan kaçınmak, bütün cin ve insanların ibadetleri toplamından daha iyidir” buyuruluyor. Her günah, Allahü Teâlâ’ya isyan olduğundan, büyüktür; fakat bazısı, bazısına göre küçük görünür. Bir küçük günahı yapmamak bütün cihanın nafile ibadetlerinden daha sevabdır, çünkü nafile ibadet yapmak farz değildir. Günahlardan kaçınmaksa farzdır. (Rıyad-un-nasıhin) Haramdan kaçmanın sevabı, farzları yapmanın sevabından daha fazladır. Haram işleyerek farz yapılmaz. Farz ile haram bir araya gelince, yani farzı işlerken haram işlemek mecburiyeti olunca, haram işlememek için farz tehir edilir. Dinin sahibi de Allahü Teâlâ’dır. Kuralları koyan O’dur. Kur’an-ı Kerimi gönderen O’dur. Kur’an-ı Kerimi Hadis-i Şerifleriyle açıklayan Onun Peygamberidir. En büyük Peygamberi Muhammed aleyhisselam buyuruyor ki: “Allahü Teâlâ’ya ve ahiret gününe inanan bir kadının, yanında babası veya oğlu veya kocası veya erkek kardeşi veya bir mahremi olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola gitmesi helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Buhari Hazretleri bildirmektedir.] “Kocası veya mahremi olmayan Müslüman bir kadının, Hacca gitmesi helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Taberani Hazretleri bildirmektedir.] “Kadın, yanında bir mahremi [nikah düşmeyen erkek akrabası] olmadan hacca gidemez.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden imam-ı Bezzar Hazretleri bildirmektedir.] Bayan yazar bunları bilmeyebilir. Bilmediği de meydandadır. Bilmediği konuları ele alıp da, bilenlerin yanında gülünç duruma düşmesi akıl kârı mıdır? Regl olan bir kadının namaz kılmaması, oruç tutmaması ve tavaf yapmaması Mevlüt efendinin düşüncesi değildir. Kadının muayyen özürlü iken Harem-i Şerife girememesi de, şu veya bu yazarın fikri değildir. Bunlar Allah’ın bildirdiği hükümdür. Bunları kimse değiştiremez. Pasaportsuz yabancı bir ülkeye gidilemediği gibi, temiz, abdestli olmayan da Harem-i şerife giremez. Bu konuda Allah’ın sevgili Peygamberi buyuruyor ki: “Hayzlı [regl, âdetli olan] kadın namaz kılamaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Ebu Davud Hazretleri bildirmektedir.] “Kâbe’yi tavaf etmek, namaz kılmak gibidir. Namaz kılarken abdestli olmak gerektiği gibi, Kâbe’yi tavaf ederken de abdestli olmak gerekir.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Tirmizi Hazretleri bildirmektedir.] “Cünüp ile hayzlı veya nifaslı kadına mescide, camiye, Harem-i Şerife girmek helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Muhammed ibni Mace Hazretleri bildirmektedir.] Kadın, tavaf ederken regl olursa, en fazla on gün bekler. Temizlenince tavaf eder. Ertesi sene gelmesine gerek yoktur. Telbiye sırasında sesini yükseltmemesi de yine dinimizin emridir. Şafii mezhebi taklit edilerek, farz olan Hacca da gidilmez. Ancak, bilmeden gidilmişse, “Şafii mezhebine göre gittim” diye niyet edilince, mahremsiz gitme günahından kurtulmuş olunur. ŞAFİİ’DE MAHREMSİZ HAC Şafii mezhebinde, kadınlar, mahremsiz nafile Hacca ve sefere gidemezler. Sadece farz olan Hacca, kadınlarla birlikte gidebilirler; ama Hanefiler Şafii’yi taklit ederek gidemez. KADIN VE HAC Bir erkek, yanında mahremi olmadan gidiyorsa, karısının hacca gitmesine mani olabilir, mahremi varsa mani olamaz. Kadın, kocasını dinlemeyip mahremsiz giderse, günah işlemiş olursa da, haccı tahrimen mekruh olarak caiz olur. (İbni Abidin) Kadının yanında kocası veya mahremi olmadan seferi uzaklıktaki bir yerden Hacca gitmesi tahrimen mekruhtur. Bir kavle göre de hiç caiz değildir. (Kuduri - Mec. Zühdiye) Erkek, karısının yanında mahremi olsa da, umreye gitmesine mani olabilir. Allahu Teâlâ cümlemizi helali-haramı, iyiyi-kötüyü, yanlışı-doğruyu, günahı-sevabı ayırt eden ve yaşayan kullarından eylesin. (Amin)
HARAMA ÖNEM VERMEMEK
Reklam Alanı

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.