Reklam Alanı

KUR’AN MÜMİNLER İÇİN ŞİFADIR

Reklam Alanı
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Muhterem Kardeşlerim…

Her yazımızda olduğu gibi, sizlere önemli konuları öncelikle sahih kaynaklardan, Tam İlmihal Saadeti Ebediyye, İmamı Rabbani Hazretlerinin Mektubat, Hakikat Kitab Evinin İhlas Yayınlarından faydalanarak sizleri bilgilendirelim istiyoruz. 

Efendim;

Sıcak su ile banyo yapıp, banyodan çıkarken ayaklara soğuk su dökmek baş ağrısına iyi gelir. 

Bu konudaki Hadis-i Şerif şöyledir:

“Hamamdan çıkarken ayakları soğuk su ile yıkamak baş ağrısını giderir.” [Ebu Nuaym]

Kur’an-ı Kerim’de mealen, “Kur’an, Müminler için şifa ve rahmettir” buyuruldu.

Hadis-i Şeriflerde de buyuruluyor ki:

“Kur’an-ı Kerim’den şifa beklemeyen, şifaya kavuşamaz.” [İbni Mace]

“Yasin suresi yazılı kağıdı suya koyup, o suyu içene bin rahmet, bin bereket, bin şifa girer ve ondan bin hastalık çıkar.” [Râfii]

“Şu iki şifa kaynağını bırakmayın: Bal ve Kur’an.” [İbni Mace]

“Dua belayı önler, duaya devam edin.” [Tirmizi]

“Fatiha, zehre ve her hastalığa şifadır.” [Beyheki]

“Kalbin şifası, Zikrullah’tır.” [Beyheki]

“Allahü Teâlâ’yı zikir şifa, halkı zikir derttir.” [Beyheki]

“Hastalığı veren, şifasını da verir.” [Hakim]

“Haram olan şeylerde şifa yoktur.” [Buhari]

“Aksırınca Elhamdülillah demek her derde şifadır.” [Hakim]

“Cuma günü tırnak kesmek şifa getirir.” [Ebuşşeyh]

“Müminin artığı şifadır.” [Fetava-i Kübra, El-Medhal]

“Cömerdin yemeği şifa, cimrininki hastalıktır.” [Hatib]

“Şifa veren ancak Allahü Teâlâ’dır.” [Ebu Davud]

7 Fatiha okunup ağrı olan yere üflenirse, şifa hasıl olur. (Tefsir-i Azizi)

Baş ağrısı için, abdestli olarak Bekara suresinin 196. Âyeti, Femen Den Ev-Nüsük’a kadar yazılıp, başa konur. İslam harfleri ile başına Besmele ve sonuna Üskün Lillah yazılır. (Menâfi’un-Nâs)

Osman bin Ebil’âs hasta idi, ağrı ve sancısı çoktu. Resulullah Efendimiz, “Ağrıyan yeri sağ elin ile 7 kere mesh et. Her seferinde “Euzü Bi’izzetillahi ve Kudretihi Min Şerri Mâ-Ecidü ve Ühâzirü oku” buyurdu. Aynen yaptı ve hastalığı hiç kalmadı. (Bostân)

Şifa Âyetlerini, abdestli olarak yazıp, bu kağıdı, bir kaptaki suya koymalı, bu suyu hasta içerse Allahü Teâlâ şifa ihsan eder. (Mevahib)

Sünnet ve mekruh denilen iş

Dört mezhep arasında farklı hükümler olduğu gibi, bir mezhep içinde de farklı ictihadlar oluyor. Bazen birinin sünnet dediğine, öteki âlim mekruh diyor. 

Fetva buna göredir diye, tercih edilen kavil bildirilmemişse, mekruh diyen Âlime uyularak, o iş yapılmaz. Mesela abdestte yüzü yıkayacağı zaman, kalble niyet etmek Sünnet’tir. Ağızla da niyet etmeye Sünnet’tir, Müstehab’dır veya Bidattir denildiği İbni Abidin’de yazılıdır. Sünnet’tir veya Bidattir denilen bir şeyi yapmamak gerektiği, Berika, Hadika ve İbni Abidin’de bildirilmektedir. (Seadet-i Ebediyye)

O hâlde, niyeti kalbden yapmalı. Bunun gibi çok mesele vardır. 

Birkaçı şöyledir:

1- Namazda teşehhütte parmak kaldırmaya Hanefî Âlimleri, Sünnettir, Mekruhtur, Haramdır demiştir. O hâlde Hanefi’de, Teşehhütte parmak kaldırılmamalı. (Mektubat-ı Rabbani)

2- Cuma günü tek başına Oruç tutmak Müstehabdır. Mekruh diyen Âlimler de vardır. O hâlde, ihtiyaçsız Cuma günü tek başına Oruç tutmamalı. (Seadet-i Ebediyye)

3- Çıplak yıkanmak mekruh diyen Âlimler olduğu gibi caiz diyenler de olmuştur. (Redd-ül-Muhtar)

O hâlde guslederken peştamalla yıkanılırsa bütün Âlimlere uyulmuş olur.

4- Kadınların Namazda ellerinin üstü avrettir ve değildir diyen Âlimler vardır. Âlimlerin hepsine uymuş olmak için, kadınların ellerini örtecek kadar uzun kollu Namazlık veya geniş başörtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları uygun olur. (Seadet-i Ebediyye)

5- Kadınların Namazda ayaklarının avret olduğunu, açılırsa Namazlarının sahih olmadığını bildiren Âlimler olduğu gibi, Mekruh olur diyen Âlimler de vardır. O hâlde kadınlar Namazda ayaklarına çorap giymeli veya uzun etekle ayaklarını örterek kılmalı. (Umdet-ül-İslam)

6- Erkeklerin sakız çiğnemesi Mekruhtur. Caiz diyen Âlimler de vardır. (İslam Ahlakı)

O hâlde, ihtiyaç olmadan erkekler sakız çiğnememeli.

7- Ayakta idrar yapmak Mekruhtur, caizdir diyen Âlimler de olmuştur. Bu bakımdan zaruretsiz ayakta idrar yapmaktan sakınmalı. (İslam Ahlakı)

Sünnet ve Mekruh denilen iş

Müslüman ihtiyatlı hareket eder. Mesela, sadece Cuma günü Oruç tutmak Müstehabdır. Mekruhtur diyen Âlimler de olmuştur. O hâlde ihtiyatlı davranarak yalnız Cuma günü oruç tutmamalı. Bir gün öncesi veya sonrasıyla tutmak daha uygundur.

Çıplak yıkanmak Mekruhtur. Dar yerde caiz diyen kitaplar da vardır. Dar veya geniş yerde de, çıplak yıkanmamalı.

Ayakta bevletmek mekruhtur. Caiz diyenler de olmuştur. İhtiyaç yokken ayakta bevletmemeli.

“Hala, teyze, kız kardeş gibi mahrem kadınların göğüslerine şehvetsiz bakmak caiz değildir” diyen Âlimler olduğu gibi, caiz diyenler de olmuştur. Zaruretsiz bakmamalıdır.

Bir de bazı kitaplarda, “Mahrem kadınların göğüslerine bakmak caizdir” ifadesi geçer.

Burada göğüslerden maksat, kolye takılan gerdan kısmıdır. (El-Fıkhü Alel Mezahibil-Erbea)

Allahu Teâlâ cümlemizi Kendisine layık Kul, Habibine layık Ümmet eylesin. (Amin)

KUR’AN MÜMİNLER İÇİN ŞİFADIR
Reklam Alanı

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.