Muhterem kardeşlerim…
Amentü’ye inanmanın geçerli olması için, çok önemli 2 şart vardır:
1- Hubb-i Fillah ve Buğd-i Fillah:
Hubb, sevmektir, dostluktur. Hubb-i fillah, sevdiğini Allah için sevmek, Allah için dost olmaktır. Buğd, sevmemektir, düşmanlıktır. Buğd-i fillah, sevmediklerini Allah için sevmemek, Allah için düşmanlık etmektir.
Bu konudaki bir Hadis-i Şerif meali:
“Allah’ın düşmanlarını düşman bilmeyen, hakiki iman etmiş olmaz. Müminleri Allah için seven ve kâfirleri düşman bilen, Allah’ın sevgisine kavuşur.” [İ. Ahmed]
Eshab-ı Kiram, Hubb-i Fillah, Buğd-i Fillah üzere idi.
İki Âyet-i Kerime meali:
“Allah’ın Resulüyle birlikte bulunanların [Eshab-ı kiramın] hepsi, kâfirlere karşı çetin, fakat birbirlerine karşı merhametli, yumuşaktır.” [Feth 29]
“Allah onları [Eshab-ı Kiramı ve diğer salihleri] sever, onlar da Allah’ı severler; müminlere karşı yumuşak, kâfirlere karşı onurlu ve şiddetlidir; Allah yolunda savaşırlar, hiç kimsenin kınamasından korkmazlar. Bu, Allah’ın bir lütfudur, onu dilediğine verir.” [Maide 54]
2- Gayba iman etmek:
İmanda esas olan, gayba inanmaktır. Gayba iman, Resulullah’ın, Peygamber olarak bildirdiği İslam dinini, akla, tecrübeye ve felsefeye uygun olup olmadığına bakmadan tasdik etmek yani kabul edip, beğenerek inanmaktır.
Üç Âyet-i Kerime meali:
“O müttekiler ki, gayba [Resulümün bildirdiklerine, görmeden] inanırlar, namaz kılarlar ve kendilerine verdiğimiz mallardan [zekât ve her türlü hayır hasenat için] harcarlar.” [Bekara 3]
“Allah’ın dinine ve Resullerine gayba inanıp yardım edenleri belirlemek için...” [Hadid 25]
“Sen ancak görmeden Rablerinden korkanları ve namaz kılanları uyarırsın.” [Fatır 18]
Bir Hadis-i Şerif meali de şöyle:
“Allahü Teâlâ, hayır murat ettiği kulunun kalb gözünü açar, kul da gayba inanır.” [Deylemi]
Kelime-i Şehadet, Allahü Teâlâ’nın var ve bir olduğuna, Ondan başka ilah olmadığına ve Muhammed aleyhisselamın Allah Resulü ve son Peygamberi olduğuna ve bildirdiklerinin hepsine inanmak, hepsini beğenmek demektir. Yoksa, tarihi bir olayı anlatır gibi, öyle bir Peygamber vardır demek değildir. Ben O yüce Peygambere ve bildirdiklerinin hepsine iman ettim, hepsini beğendim, hepsi doğrudur, yanlış olma ihtimali yoktur diye kesin inanmak demektir. Dolayısıyla, Amentü’deki bütün esaslara inanmak gerekir. İnanmadıkça, hatta inanıp da beğenilmezse yine Müslüman olunamaz. İmanın şartlarının birini kabul etmeyen veya dindeki meşhur bir farzı, bir sünneti veya bir haramı kabul etmeyen, beğenmeyen de Müslüman olamaz. İslamiyet’i bir bütün olarak kabul etmesi ve beğenmesi gerekir.
Hadis-i Şerifler, İslam Âlimlerinin açıklaması olmadan okunup anlamaya çalışılırsa tehlikeli olur, insanı küfre kadar götürür.
Mesela aşağıdaki Hadis-i Şerifi, yukarıdaki açıklamalar dahilinde anlamak gerekir:
“Rab olarak Allahü Teâlâ’ya, din olarak İslâm'a, [son] Resul olarak Muhammed aleyhisselama [Onun bildirdiklerinin hepsine] inanıp razı olan, beğenen kimse [Müslüman’dır ve bu imanla ölürse] Cenneti hak eder.” [Müslim, Nesai]
İnanmak, sevmek ve beğenmek
Efendim;
Bir kimse, Amentü’deki imanın şartlarına inansa ve dille de söylese, ama bazı Müslümanları sevmese, bazı gayrimüslimleri sevse veya dinin emirlerinden bazılarını, kabul etmekle beraber beğenmese, bunları yapan kimse, Müslüman’sa kâfir olur.
Mesela, “Kapanmanın Allah'ın emri olduğunu biliyorum, ama bu hüküm eski asırlar için geçerliydi, günümüzde tesettüre gerek yok” demek veya “Hıristiyanların kâfir olması, o zamana aittir, günümüzdekiler kâfir değildir” demek yahut “Hazreti Osman’ı sevmem, ama Ebu Leheb kâfir de olsa, Peygamber Efendimizin amcası olduğu için onu severim” demek küfürdür, çünkü imanın esası, temeli Allah'ın dostlarını [Müslümanları] sevmek ve düşmanlarını [kâfirleri] sevmemektir. Çünkü Peygamber Efendimiz, “İmanın temeli, Allah’ın dostlarını sevmek ve Onun düşmanlarını sevmemektir” buyuruyor. (İ. Ahmed)
Hadis-i Şerifte bildirilenin aksini yapan yani, Ebu Leheb’i seven, Hazreti Osman’ı sevmeyen, imanın temelini dinamitlemiş ve İslâm binasını yıkmış olur.
Allahü Teâlâ, dinimizde eksiklik bırakmadığını, Kur'an-ı Kerimdeki hükümlerin Kıyamete kadar devam edeceğini bildirirken, “Tesettür, eski insanlar içindi” ve “Eski Hıristiyanlar kâfirdi, şimdikiler Müslüman’dır” demek, Allah'ın emrini beğenmemek olur. Bu ise küfürdür.
Allahü Teâlâ cümlemizi Kendisine layık Kul, Habibine layık Ümmet eylesin. (Amin)
Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!
Tekrar deneyiniz.
0 Yorum