Reklam Alanı

KADINLARIN HACCA GİTMESİ

Reklam Alanı
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı
  Değerli Okuyucularımız… Tam İlmihal Saadeti Ebeddiye’den faydalanarak birçok dini bilgileri aktarmaya gayret ettiğimiz gibi, bu yazımızda da, sizlere kadınların Hacca gitmesi konusuyla ilgili bilgiler verelim istedik…   Bir kadın, mahremsiz Hacca gidemez. Ancak ebedi mahrem akrabasından fâsık ve mürted olmayan akıl baliğ veya mürâhık bir erkekle kocası ile beraber Hacca gidebilir. Hadis-i Şerifte, “Kadın, yanında bir mahremi olmadan Hacca gidemez” buyuruldu. (Bezzar)   Hanefi mezhebinde olan kadınların Şafii mezhebini taklit ederek mahremsiz Hacca gitmeleri caiz değildir. Bir Hanefi’nin Şafii mezhebini taklit etmesi, ancak bir farzı yaparken veya haramdan sakınırken karşılaştığı sıkıntıdan kurtulması için caiz olur. Caiz olduğu zaman da, taklit edilen mezhebin o husustaki bütün şartlarına uymak lazım olur. Haccın hepsini Şafii mezhebine göre yapmaları lazım olur. Kadının mahreminin hac yolunda ölmesi, Şafii’yi taklit etmesi için özür olur.   Erkeksiz kadın Hacca gidemez. Giderse, Haccı sahih olur ise de, haramdır. Erkeği ile gidince de, otelde, tavafta, say’da ve taş atarken, erkekler arasına karışması Haccın sevabını giderdiği gibi, büyük günaha da girer. Ebedi mahrem erkeği bulunmayan kadın, ihtiyarlayınca, göremez olunca veya iyi olmayacak bir hastalığa yakalanınca, yerine vekil gönderir. Daha önce göndermez.   Bazıları, 3 kadının bir arada Hacca gidebileceğini söylüyorlar. Dinimizde böyle bir şey yoktur. “Üç kadın hacca gider” demek dinimize aykırıdır. Kadınlar ne kadar çok olursa olsun, Hanefi’de mahremsiz Hacca gidemez.   Enişte ve kayınbirader, mahrem akraba olmadığı için bunlarla yalnız kalmak günah olduğu gibi uzun yola gitmek de caiz değildir. Hadis-i Şeriflerde buyuruldu ki: “Allah’a ve ahirete inanan bir kadının, yanında babası veya oğlu veya kocası veya erkek kardeşi veya bir mahremi olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola gitmesi helal olmaz.” [Buhari] “Kocası veya mahremi olmayan Müslüman bir kadının Hacca gitmesi helal olmaz.” [Taberani]   Ancak bir zaruret veya ihtiyaç olunca, mesela mahrem kimse bulamayıp sefere de çıkmak lazım olunca, yanında mahrem erkekleri bulunan saliha hanımlarla beraber gitmek caiz olur. Fâsık akraba yerine, salih olan yabancılar tercih edilir. Salih kimse, insanın düşmanı bile olsa, haram işlemekten korktuğu için malımıza, canımıza, ırzımıza zarar vermez. Seferde olan bir hanım ise, yanında mahrem akrabası olmasa da, beyinin ikamet ettiği yere gelebilir.   Bir kadın, zaruretsiz 104 kilometreden uzağa gidemez. Giden varsa günah işliyor demektir. Fakat götürecek kimsesi yoksa veya gidecek durumda değilse, yani bir zaruret durumu varsa, uçakta veya otobüste salih kimseler varsa, onlarla sefere çıkabilir; fakat Hacca, umreye yine gidemez.   Hacca gidebilmek için birisi ile evlenmek gerekmez. Ama illa gideceğim derse, dul bayan, boşanma hakkı kendi elinde olmak üzere nikah yapabilir, muvakkat nikah değil. Normal nikah yapabilir. Gelince kocasını boşayabilir. Boşamak üzere nikah olmaz. Normal nikah yapılır, Hacdan gelince boşanır veya boşanmaz onun bileceği iş.   Amcası, dayısı onun ebedi mahrem akrabasıdır, babası gibidir. Beraber gidebilirler. Amca ile dayı ile evlenilmez. Evlenen kâfir olur. Yaşlı kadın, yaşlı ve salih erkekle sefere gider, umreye gidemez. Parası olmak kâfi değildir. Hacca götürüp getirecek mahreminin bulunması da şarttır. Haram işlemeden Hac yapmaya çalışır. Haram işlemeden Hac yapamazsa, vasiyet etmelidir. Şöyle vasiyet yapabilir: “Ölene kadar Hacca gidemezsem, yerime vekil gönderin.” [Ukud-üd-dürriyye]   Dinin sahibi de Allahü Teâlâ’dır. Kuralları koyan O’dur. Kur’an-ı Kerimi gönderen O’dur. Kur’an-ı Kerimi Hadis-i Şerifleriyle açıklayan Onun Peygamberidir.   En büyük Peygamberi Muhammed aleyhisselam buyuruyor ki: “Allahü Teâlâ’ya ve ahiret gününe inanan bir kadının, yanında babası veya oğlu veya kocası veya erkek kardeşi veya bir mahremi olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola gitmesi helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Buhari hazretleri bildirmektedir.]   “Kocası veya mahremi olmayan Müslüman bir kadının, hacca gitmesi helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Taberani hazretleri bildirmektedir.]   “Kadın, yanında bir mahremi [nikah düşmeyen erkek akrabası] olmadan hacca gidemez.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük hadis âlimlerinden İmam-ı Bezzar hazretleri bildirmektedir.]   Bayan yazar bunları bilmeyebilir. Bilmediği de meydandadır. Bilmediği konuları ele alıp da, bilenlerin yanında gülünç duruma düşmesi akıl kârı mıdır? Regl olan bir kadının namaz kılmaması, oruç tutmaması ve tavaf yapmaması Mevlüt Efendinin düşüncesi değildir. Kadının muayyen özürlü iken Harem-i Şerife girememesi de, şu veya bu yazarın fikri değildir. Bunlar Allah’ın bildirdiği hükümdür. Bunları kimse değiştiremez. Pasaportsuz yabancı bir ülkeye gidilemediği gibi, temiz, abdestli olmayan da Harem-i Şerife giremez.   Bu konuda Allah’ın sevgili Peygamberi buyuruyor ki: “Hayzlı [regl, âdetli olan] kadın namaz kılamaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük Hadis Âlimlerinden İmam-ı Ebu Davud hazretleri bildirmektedir.]   “Kâbe’yi tavaf etmek, namaz kılmak gibidir. Namaz kılarken abdestli olmak gerektiği gibi, Kâbe’yi tavaf ederken de abdestli olmak gerekir.” [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden İmam-ı Tirmizi hazretleri bildirmektedir.]   “Cünüp ile hayzlı veya nifaslı kadına mescide, camiye, Harem-i Şerife girmek helal olmaz.” [Bu Hadis-i Şerifi, büyük hadis âlimlerinden İmam-ı Muhammed ibni Mace hazretleri bildirmektedir.]   Kadın, tavaf ederken regl olursa, en fazla on gün bekler. Temizlenince tavaf eder. Ertesi sene gelmesine gerek yoktur. Telbiye sırasında sesini yükseltmemesi de yine dinimizin emridir.   Şafii mezhebi taklit edilerek, farz olan Hacca da gidilmez. Ancak, bilmeden gidilmişse, “Şafii mezhebine göre gittim” diye niyet edilince, mahremsiz gitme günahından kurtulmuş olunur.   Şafii’de mahremsiz hac Şafii mezhebinde, kadınlar, mahremsiz nafile hacca ve sefere gidemezler. Sadece farz olan hacca, kadınlarla birlikte gidebilirler; ama Hanefiler Şafii’yi taklit ederek gidemez.   Kadın ve hac Bir erkek, yanında mahremi olmadan gidiyorsa, karısının hacca gitmesine mani olabilir, mahremi varsa mani olamaz. Kadın, kocasını dinlemeyip mahremsiz giderse, günah işlemiş olursa da, haccı tahrimen mekruh olarak caiz olur. (İbni Abidin)   Kadının yanında kocası veya mahremi olmadan seferi uzaklıktaki bir yerden Hacca gitmesi tahrimen mekruhtur. Bir kavle göre de hiç caiz değildir. (Kuduri - Mec. Zühdiye)   Erkek, karısının yanında mahremi olsa da, umreye gitmesine mani olabilir.   Nafile için izin istemek   Namaz, oruç gibi nafile ibadetleri yaparken izin alması gerekir. İki Hadis-i Şerif meali şöyledir: “Kadın kocasından izinsiz [nâfile] oruç tutamaz.” [Buhari, Müslim] “Kadın kocasından izinsiz eve kimseyi alamaz ve [nâfile] namaz kılamaz.” [Taberânî] Hazreti Safvânın hanımı, “Yâ Resulallah, namaz kıldığım zaman kocam beni dövüyor” diye şikâyette bulundu. Hazreti Safvan ise, “O da bir rekatte uzun iki süre okuyor. Hâlbuki ben bunu yasakladım” dedi. Resulullah kadına, “Tek sure okumak yeterlidir” buyurdu. (Ebu Davud)   Bu Hadis-i Şerifler gösteriyor ki, evde huzurun sağlanması için, kadın kocasından habersiz iş yapmamalıdır. Kadının kocasıyla iyi geçinmesi yapacağı nafile ibadetlerden daha üstündür daha çok sevab alır.   Allahü Teâlâ cümlemizi, dinini en doğru kaynaklardan öğrenen ve yaşayan Salih kullarından eylesin. (Amin)
KADINLARIN HACCA GİTMESİ
Reklam Alanı

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.