Reklam Alanı

KİBİR VE HASED (I)

Reklam Alanı
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı
Kibir, ateşin odunları yakıp bitirdiği gibi; iyi amelleri yok eder, bitirir Nebevi mesaj; kibirli insanlarda/toplumlarda bir yönüyle saygı ve vefa'ya yeri kalmayacağının işaretidir...   Üstad Beddiuz-zaman'ın; "Nifakı Sertaç eden, garaz gurur tekkebürdür" sözü; tevazu  saygı ve vefa duygularını kaybetmiş olan insan/toplumların; anatomisini özetler mahiyettedir...  Müslüman cemiyetlerin, tevazu, saygı ve vefa duygusuna riayet etmemeleri halinde; o cemiyetin/cemiyetlerin başına geçenler; insanlara tepeden bakıp onları hor, küçük, bir şeyden anlamaz ve her fırsatta onlara baskı ve korkutmanın elzem (!) olduğunu görmeye, düşünmeye başlarlar. İsra / 37. Yeryüzünde kibir ve azametle yürüme! Çünkü sen asla yeri yaramazsın ve boyca da dağlara erişemezsin. Lokman / 18. İse Rabhimiz: "Hem insanlara karşı avurdunu şişirme (kibirlenme) ve yeryüzünde çalımla yürüme. Çünkü Allah övünen ve kuruntu edenlerin hiçbirini sevmez. buyurmakla, kibirli olan insanın, Allah katında hem değersiz olduğu hemde O'nun (c.c) sevgi ve merkezinden mahrum kalacağı haber verilmektedir. Peygamber Efrndimiz (s.a.v)"Kalbinde zerre kadar kibir bulunan kimse cennete giremez" buyurdu. Sahâbîlerden biri "(Yâ Resûlallah), insan elbisesinin ve ayakkabısının güzel olmasından hoşlanır" dedi. Resûlullah da "Allah güzeldir, güzeli sever. Kibir ise hakkı kabul etmemek ve insanları küçümsemektir" buyurdu. (Müslim) Evet, temizlik imandandır, kibir ve riya ise şeytanı memnun eder. Müslüman, ateşten kendini muhafaza ettiği gibi; kibir ve riya belasından uzak durmalıdır. Riya, ateşin odunları küle çevirdiği gibi, insanın iyi amellerini silip süpürür yok eder. Aman ya Rabbi! Konumuzla ilgili olarak şu hadis-i şerifte, Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurmaktadır: "Ateşin odunu yiyip bitirdiği gibi, hased de iyilikleri yer bitirir." (Ebu Davud, İbn-i Mace) Rabbimiz Kur'an'i Kerimin 113 ncü suresi olan Felak suresinde, mealen şöyle buyurmaktadır: 1- "De ki: "Sabahın Rabbine sığınırım." 2- "Yarattığı şeylerin şerrinden." 3- "Karanlığı bastığı zaman gecenin şerrinden." 4- "Düğümlere üfleyen büyücülerin şerrinden." 5- "VE hased ettiği zaman hasetçinin şerrinden." Son ayette, dikkatlerimiz hasetçinin şerrine çekilmektedir. Çünkü, her hasetçi aynı zamanda kibirli ve kindardır. Onun için; "kin, hased, kibir, riya, koğuculuk, iftira, yalancı şahitlik, yalan, dedikodu, vb. haslet ve sıfatlar; bir yönüyle birbirleriyle bağlantılıdırlar! Hepsinin kaynağı da, inanç zayıflığıdır. Tevhid inancını kuşanmış olan her Müslümanda, yukarıda sayılanlardan bir kaç tanesi bulunma ihtimali olsa da, yalanın Müslümanın hayatında asla bulunmaması gerek! Çünkü Aziz ve Celil olan Rabbimiz, yalancıları zatına düşman ilan ettiği herkesin malumudur! Kibir yalanın gömleğidir. Hased de, kindarlığın kışlası veya merkezidir. Hepsinden ateşten kaçıldığı gibi kaçınmalıdır...
KİBİR VE HASED (I)
Reklam Alanı

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.